Körsbärsmojito

Jag har letat efter frysta körsbär i Kalmar hur länge som helst. Det verkar som det bara är Hemköp och Willys som säljer dem och ingen av de affärerna finns ju i Kalmar. Så nu när vi åkte ner till Skåne tog jag med mig en kylväska med kylklampar i för att kunna ta med mig några paket hem. Vi stannade på Willys i Karlskrona och där fanns fyra paket som snabbt åkte ner i min kylväska. Så häromdagen provade jag att använda dem till en mojito och det blev riktigt gott. Det är ju i och för sig sällan en mojito inte är god!

körsbärsmojito1

 

Körsbärsmojito, 3-4 glas

1 pkt frysta körsbär

10-15 myntablad

krossad is

2 lime

2 msk kokossocker eller annan sötning

8 cl ljus rom

sprite, jag använder alltid zero

Krossa isen. Mixa körsbären med romen och hälften av myntan. Mortla limen i bitar med skalet på tillsammans med socker och resten av myntan. Blanda ihop allt häll över den krossade isen i glas. Toppa med lite sprite. Dekorera gärna med ett körsbär eller en limeskiva.

körsbärsmojito2

Leave a Reply

