Cykelutflykt

Den här helgen skulle vi egentligen varit i Linköping och gosat med barnens yngsta kusin Amanda. Hon är bara några veckor och barnen har längtat efter att få se sin kusin. Ja, vi vuxna också såklart! Men så startade inte bilen i torsdags så den fick bogseras till verkstaden och där är den kvar. Istället har vi en hemma-helg, det är ju inte fel det heller. I lördags tog jag bussen in till stan för att hämta ut mina nya glasögon. Väl där visade sig att det var någon slags matmarknad utanför Giraffen. Och till min stora lycka fanns praliner från Johannas choklad där. I vanliga fall brukar jag köpa dem i saluhallen.

IMG_7131

Hon sålde även riktigt god honungskola med rostade mandlar i.

IMG_7152

Det är pinsamt att erkänna men i lördags tog jag fram cykeln och innan dess var senaste gången jag cyklade  i Gambia, för sådär 7 år sedan.

0126 Kololi

 

Men i lördags tog hela familjen cyklarna till affären för att köpa lördagsgodis.

IMG_6777

One thought on “Cykelutflykt

Leave a Reply

